Mauritius eerste week - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Ben Schoutsen - WaarBenJij.nu Mauritius eerste week - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Ben Schoutsen - WaarBenJij.nu

Mauritius eerste week

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 September 2013 | Mauritius, Mauritius

Dusss, ondertussen zit ik alweer een weekje op dit prachtige eiland, en ik begin het steeds meer naar me zin te krijgen, ik zal een stuk of 5 korte verhaaltjes erop mikken de komende maanden, enfin laten we bij het begin beginnen!

Dan stap je het vliegtuig in, een redelijk bescheiden vrij groot formaat Boeing AirbusA380, gelijk checken wat er te kijken is op entertainment gebied. Nou ook al zou ik de wereld rond vliegen, dan nog had ik alles niet kunnen bekijken. Wat een keuze, nadat ik 3 Top Gear specials had gekeken en een film die waarschijnlijk niet hoger gaat scoren op IMDB dan een 4,5, was ik al geland in Dubai.


Samen met studiemaatje Aafelien moesten we op Dubai 3 uurtjes wachten. Na wat rondjes te hebben gelopen en een klein biertje te hebben genuttigd vlogen we verder naar Mauritius (6 uurtjes en 15 minuten).


Toen we vanuit het vliegtuig het eiland zagen waren we beide onder de indruk van het landschap, Bergen, heuvels, open vlaktes, veel groen en een blauwe zee. Eenmaal geland begon de ellende, ambtenaren weer te kutten over van alles, maar na 20 minuten kreeg ik eindelijk de stempel binnen en mocht ik het land binnen.


Ik was binnen anderhalf uur met de taxi op plaats van bestemming. Leuk en prima huisje wat ik moet delen met een Duits meisje die hier al een tijdje zit. Dat kwam voor mij goed uit want ik zou niet weten waar ik in hemelsnaam beland was, we zijn gelijk een stuk gaan lopen waarin ze liet zien waar het strand was en hoe het werkte met het plaatselijke vee-veroer (Bus) daarna een hapje gegeten en toen een de tweede helft van Estland Nederland gezien (Drama pot voetbal) en toen snel op bed gegaan, na 23 uren onderweg te zijn geweest met een half uurtje slaap gaat het toch wel behoorlijk aan je lichaam knagen.



De volgende dag moest ik er alweer vroeg af omdat m'n huisgenootje me had uitgenodigd om het eiland te verkennen met een vriendin van haar, daar zeg je geen nee tegen!


Om half 9 pikte de vriendin van m'n huisgenoot ons op met een dikke jeep, altijd goed. Ze had vroeger een paar jaar op dit eiland gewoond, en nadat ze afgestudeerd was is ze hier weer gaan wonen, dus een betere gids kon ik me niet voorstellen!

Eerst gingen we langs de hoofdstad Port Louis, prima stad maar niet bijzonder of zo. Eenmaal uit de stad kon je zien wat voor mooi land Mauritius eigenlijk is, eerste stop was The National Park, een groot meer omringt door bos en super helder water. Op dat moment denk je dat je in Noorwegen of Zweden bent. Daar hebben we een half uurtje aan het meer gezeten om te genieten van het uitzicht.

Volgende stop waren wat tempels en een prachtig beeld van? tsja geen idee.. korte termijn geheugen problemen. We zagen in de verte een tempel en daar zijn we naar toegelopen, na enkele honderden treden hadden we een fantastisch uitzicht over het westen en het zuiden van Mauritius (zie foto)

Next stop was een half uurtje rijden door de natuur waar we weer terecht kwamen op een plek waar we een heerlijk uitzicht hadden. Er was daar ook nog eens een aardige waterval, niet te vergelijken met de Niagara Waterfalls , maar des al niet te min toch indrukwekkend. Daarna wat gegeten, ze eten hier veel vis, kip, rijst, en groentes dikke prima dus! Voor de rest gingen we de boes boes in opzoek naar watervallen en mooie uitzichten iets wat aardig gelukt is! Terugweg zijn we langs de westkust gereden waar we nog ff gechillt hebben op het strand en daarna door naar huis!

Eenmaal thuis stond de volgende activiteit alweer op het progamma! Stappen in Grand Baie, 2 kilometer van Pointe Canonniers af waar ik woon. Ik werd opgepikt door lui uit Nederland, Spanje en Mauritius. Waar Facebook allemaal wel niet handig voor is! Een leuke tent daar, ze draaiden in de ene zaal veel techno en in de andere zaal wat mixjes van bekende dance-artiesten.

Nu moet je voorstellen loop je daar wat rond met je biertje (een biertje wat al snel 3 euro kost en dan heb je het plaatselijke blikbiertje) en dan zie je een Mauritiaan met een Lowlands bandje om van 2012, dan weet ik al niet meer waar ik het moet zoeken!! Vlieg ik bijna 10.000 kilometer richting het zuiden van de wereld, en dan kom je een Mauritiaan tegen met een Lowlands bandje.
Dus ik naar die gast toe, bleek hij een vriendin te hebben in Sneek waar hij vorig jaar naar toe was gegaan en zij was Lowlander en had hem meegenomen, eigenlijk heel simpel dus.


De volgende dag lekker aan het strand gelegen en beetje gezwommen in de zee. De rest van de dagen zagen er net zo uit, beetje de stad in boodschappen doen en lekker strand hangen, Not bad at all als het ongeveer 27 graden is met af en toe een wolkje en een klein beetje wind.
Dinsdag was het een nationale feest/vrije dag, leuk en apart om te zien hoe ze hier omgaan met het geloof. Ik heb de hele dag veel spirituele dingen gezien (het grootste gedeelte van de bevolking gelooft in het hindoeïsme) .

Nu moet ik het eigenlijk ook nog hebben over mijn internship, de reden waarom ik eigenlijk hier ben. Deze begon woensdag, dus na een weekje de leuke jongen te hebben uitgehangen moest ik daadwerkelijk iets doen. Een prima bedrijf wat zich bezig houdt met het bouwen en verhuren van luxe appartementen en huizen, daar vertel ik over een maandje wel wat over.

First things firtst, dit weekend komen wat dutchies uit Flic en Flac in het noorden, en zondag gaat ik abseilen, bergen beklimmen en een paar jumps maken van watervallen. Nu moet ik bekennen ik heb hoogtevrees! En niet een klein beetje ook, dus die cliffs van 55 meter hoog en dan naar beneden met zippline zie ik nog niet echt zitten. Hoe dat gaat zal ik vertellen in het volgend verhaal die ik over een weekje als 3/4 ga plaatsen, thanks for reading.

Ben

  • 12 September 2013 - 21:13

    Jeff:

    Niet verwacht dat je dit ging bijhouden maar wel lachen om te lezen...sowieso skypen na die angstoverwinningen:p

  • 13 September 2013 - 01:13

    El Captein:

    Klinkt goed Bennie.. nog ff en je gaat me vertellen dat ze daar dolce gusto hebben!!

    Mis je nu al kerel!
    Dikke tûtten ♡♥♡♥♡♥

  • 13 September 2013 - 03:51

    Rients:

    Klinkt goed Ben. Jij hebt de eerste dagen tijd over gehad merk ik wel. Potje FIFA doen via internet gaat hem niet worden man. Niemand hier met een Xbox of PlayStation en ook geen gamecafe te bekennen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook nog niet heb gemist hier.
    Ik zal binnenkort ook wel ff een waarbenjij.nu aanmaken. Is toch wel leuk om die verhalen te lezen. Contact wordt anders lastig door de 8 uur tijdverschil met jou. Succes met het overwinnen van je hoogtevrees. En spreek je later man!

  • 13 September 2013 - 03:51

    Rients:

    Klinkt goed Ben. Jij hebt de eerste dagen tijd over gehad merk ik wel. Potje FIFA doen via internet gaat hem niet worden man. Niemand hier met een Xbox of PlayStation en ook geen gamecafe te bekennen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook nog niet heb gemist hier.
    Ik zal binnenkort ook wel ff een waarbenjij.nu aanmaken. Is toch wel leuk om die verhalen te lezen. Contact wordt anders lastig door de 8 uur tijdverschil met jou. Succes met het overwinnen van je hoogtevrees. En spreek je later man!

  • 13 September 2013 - 11:34

    Frans/Janke:

    Heel leuk om te lezen wat er allemaal te doen is op dat eiland, ik merk dat je een leuke manier van schrijven hebt.
    Foto's zijn ook goed gelukt , wij hopen op meer!

  • 29 September 2013 - 20:27

    Arjen V H:

    mooi verhaal Ben!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Mauritius

Mauritius

.

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

Last resort

06 December 2013

Readers Discretion Advised

15 Oktober 2013

Part 2

12 September 2013

Mauritius eerste week
Ben

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 6152

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 06 Februari 2014

Mauritius

Landen bezocht: