Part 2 - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Ben Schoutsen - WaarBenJij.nu Part 2 - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Ben Schoutsen - WaarBenJij.nu

Part 2

Blijf op de hoogte en volg Ben

15 Oktober 2013 | Mauritius, Mauritius

Je hebt wel eens in je leven dat je verliefd word, dat ik dat al een tijdje ben is voor de meeste wel bekend, maar er is concurrentie: dit eiland geeft bij mij ook de nodige vlindertjes in mijn buik!
Ondertussen zit ik hier alweer zeven weken, en tsja het is hier een paradijs! Ik probeer het kort en gebonden te houden!

Hoogtevrees:
We waren gebleven bij het onderdeeltje hoogtevrees, gelukkig kon mijn huisgenoot niet, dus was het voor mij op dat moment ook niet zo moeilijk om nee te zeggen. Held op witte sokken met Adidas slippertjes, ja dat ben ik! Toch staat het nog wel op mijn Bucket-Mauritius-list, dus ik zal er toch een keer aan moeten geloven.
We hebben dat weekend veel gerelaxt, we zijn naar een bounty-island geweest, beetje zwemmen barbecueën, biertjes drinken met mensen over de hele wereld, in totaal waren we die avond met 15 verschillende nationaliteiten dus dat maakt het erg gezellig.

Internship:
Ik werk in Pointe Aux Biches, dat is 12 minuutjes met de bus, dat is vergeleken met de meeste studenten een droomafstand. Ik zit op kantoor en daar moet ik erg aan wennen! Ik heb altijd werk gedaan waarbij ik niet op een bureaustoel hoefde te zitten, dit is dus wel even andere koek. Maar ja dan had ik misschien een andere studie moeten kiezen :P. Het is een gezellig en goedlopend bedrijf, ze houden zich bezig met verhuren en het onderhouden van appartementen, luxe villa’s en penthouses (Property Management).
Ik hou me bezig met het project West-Island, een nieuw appartementen complex wat voorzien moet worden van allemaal facilitaire onderdelen, denk hierbij aan onderhoud van gebouwen, tuinen, contracten met canal digitaal enz enz. Op het moment ben ik vacatures aan het maken voor de mensen die voor ons daar komen te werken.

Huisgenoten:
Nadat de Duitse en de rus vertrokken waren kwamen er drie nieuwe huisgenoten binnen een week waar ik tot het einde van mijn vakantie mee opgescheept zit. Bestaande uit een Spaans/Nederlandse, een fransoos en een rus. Tot nu toe is het erg gezellig met de fransoos en de Spaans/Nederlandse, laten we maar zo zeggen dat die rus hier niet echt tussen past.

Openbaar vervoer?
DRAMA!!, je weet niet wanneer de bus komt, ik ga meestal 15 minuten van te voren er staan, soms is de bus er direct en de volgende dag sta je er 25 minuten te wachten. En je mag pas gaan zeuren als de bus 3 uren te laat is! Nu kost het ook drie keer niks die bus, maar je zit wel met z’n vieren op een drie-persoons bankje. En als het veilig is? Nee de buschauffeurs doen onderling racewedstrijdjes, maar daar raak je wel aan gewend. Ik zal binnenkort een foto maken hoe het plaatselijke vervoer eruit ziet.


Weekenden:
Het beste gedeelte van de week is het weekend: dan is er de mogelijkheid om optimaal te genieten van het eiland! vorige week naar Flic en Flac geweest wat ongeveer twee uurtjes met de bus is, daar woont mijn reisbuddy samen met nog een groep Nederlanders en heb daar het weekend doorgebracht, twee feestjes gehad en we zijn naar de paardenraces geweest.
Die paardenraces is hier number one sport, en een behoorlijk spektakel! Het leeft erg onder de mensen en het gaat erg ver, er worden nog net geen kinderen vergokt (maar het zou me niks verbazen) Zelf ook een gokje gedaan, 200 pinda’s (€2) ingezet op Vettel, dacht een naam van een formule-1 coureur (die volgens mij volgend weekend weer kampioen gaat worden) dus dacht dit zit wel goed, we waren met zeven dutchies, en iedereen had op een paard ingezet, we stonden aan de finishlijn en iedereen was in spanning, vergelijken met het moment dat Robben 1 tegen 1 stond tegen Casillias en het ene gedeelte kan wel janken, en het andere gedeelte springt en juicht. Enfin een mooie ervaring om mee te maken, vettel was 4e geworden en daar kon ik wel mee leven. Terug gegaan naar Flic en Flac en daar het feest voortgezet.
Vorige weekend zijn we op stap geweest vrijdag, zaterdag op het strand gelegen, en zondag met een catamaran naar Gabriel gegaan (Typ in Google; Gabriel Mauritius) eenmaal de baai uit vond ik het nogal onrustig op zee, en we stuiterde over de zee en je zag mensen al zeeziek worden, en op een gegeven moment stopte we een keerde de kapitein van de catamaran om, het bleek dat het verderop nog gekker aan toe ging, en dat ze onze levens niet konden garanderen, ik kon dus leven met het besluit van de Kapitein. Zo hebben we andere prachtige stranden bezocht, een klein detail, je mocht onbeperkt drinken, naja zeg dat tegen een paar studenten! Later die avond in slaap gevallen op een strand, daar kan geen bed tegen op!
Vorig weekend o.a. naar Dodo-electric geweest, een of ander hip openlucht festival. Een mooie setting, Heineken werd koud geserveerd, beetje dom ouwehoeren, wat wil je nog meer.
Dit weekend gaan we een auto huren, en gaan we de oostkust verkennen.

Mijn volgende verhaal zal ik waarschijnlijk in het bezit zijn van mijn padi (duikbrevet) het walvishaai seizoen komt eraan, dat zou toch wel een droom zijn die uitkomt!

Thanks for reading

  • 15 Oktober 2013 - 19:23

    Steijn:

    Hoi ben hoe gaat het? De voetbal gaat heel goed ik staa in het midden en ben ferdediger geweest. Ik Heb zaterdag gewonen met 4 0 en ik heb een niewe voetbal tas en ik heb nog een niew Barcelona zjeurt

  • 16 Oktober 2013 - 11:51

    Rinze:

    Yo ben,

    Klinkt chill allemaal. Het lijkt erop dat de je de zaken daar prima onder controle hebt. Succes met duiken en hou je taai

  • 16 Oktober 2013 - 14:57

    Janke:

    Hoi Ben, weer een leuk verhaal.
    Groet uit een zonnig Nijbeets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Mauritius

Mauritius

.

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

Last resort

06 December 2013

Readers Discretion Advised

15 Oktober 2013

Part 2

12 September 2013

Mauritius eerste week
Ben

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 6149

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 06 Februari 2014

Mauritius

Landen bezocht: