Readers Discretion Advised - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Ben Schoutsen - WaarBenJij.nu Readers Discretion Advised - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Ben Schoutsen - WaarBenJij.nu

Readers Discretion Advised

Blijf op de hoogte en volg Ben

06 December 2013 | Mauritius, Mauritius

Omstandigheden:
*33 Graden
*Mooi eiland
*Aardige mensen

En ondertussen leef ik alweer ruim 3 maanden onder deze omstandigheden.

Deze verhaaltjes vonden plaats in de weekenden: Readers Discretion Advised;
De volgende teksten kunnen jaloers makend zijn.

Roadtrip:We waren gebleven bij de roadtrip die we gepland hadden; Vrijdag een paar biertjes gedronken in de plaatselijke kroeg en zaterdag ochtend vroeg opgestaan om de auto op te halen die we gehuurd hadden op te halen. Dominique en Jenny hadden ontbijt gehaald en ik haalde Mats op die 5 minuutjes verdop woont. Eenmaal in de auto, de vraag die we elkaar stelden, welke kant zullen we eens op? Dus zijn we maar een kant op gereden, de plaatselijke radiozenders zijn niet om aan te horen, gelukkig had Mats muziek-boxjes bij zich!


We zijn overal wat gestopt wat ons relaxed leek, de ene keer doken we in de zee, de andere keer genoten we van de prachtige uitzichten. We kwamen langs een monument, en er stond the Dutch Monument op, even de tourist uitgehangen en liepen daarna door naar een museum. Het museum die we bezochten bleek een Nederlands museum te zijn, daaruit bleek dat onze groot-groot-groot-groot ouders niet de meest heilige personen op aarde waren. Enfin, de lokale restaurantjes opgezocht, heerlijk gerechten gehad. En dat hebben we 2 dagen lang gedaan, lang leven het mooie leven!

Totdat je binnen een week een brief krijgt, in Nederland heeft deze brief/envelop een paarse verticale streep aan linkerkant, bij de meeste zal nu een belletje gaan rinkelen! Ach ik dacht, het is Mauritius, dat zal met een 10tje gebeurd zijn. 2000 pinda’s omgerekend 50 euro’s, beetje jammer, nog nooit een boete gehad met de auto in Nederland! En ik rij hier 2 dagen rond en het is bingo!

Om hier te rijden is echt fantastisch, mijn reisgenoten vonden ook dat ik met vlag en wimpel geslaagd was! Je mag hier de hele dag op de claxon slaan, in Nederland krijg je er een boete van 360 euro’s voor, hier word het gewaardeerd, rechts inhalen links inhalen? Geen probleem. Het was natuurlijk wel even wennen, het stuur aan de andere kant, dan denk je dat je je richtingaanwijzer aandoet, beginnen de ruitenwissers te bewegen.

Bergen: Zo had ik 2 maanden geleden al eens gezegd dat we de bergen in zouden gaan, en dan gaan abseilen-ziplinnen en dergelijke, gelukkig op dat moment ging het niet door, echter moest ik er toch een keer aan geloven. Gelukkig hadden de 2 fransozen die ons uit hadden genodigd niet de meest absurde vallei/bergen uitgezocht, echter was de hoogte van sommige gedeeltes die dag nog steeds goed voor knikkende knieën.

Sunday funday; Elke zondag moet er het maximale uitgehaald worden, zo stapte ik twee weken geleden op een mooie zondag in de auto met Ian, met bestemming onbekend. En al na 30 min rijden kwamen we al in een plaatsje Grand Gaube, en we zagen een redelijke groep mensen 1 richting oplopen, dus wij vragen aan de politie wat er aan de hand was, er was een festival gaande! Dus de auto neergezet, bier gehaald en een heerlijke dag gehad. De gemoedelijke sfeer, de dronken mensen het lekkere eten.
Ik kreeg bijna het Lowlands gevoel! Later die avond afgesloten hebben we afgesloten in de plaatselijke kroeg om de hoek.

Catamaran: Het weer zat vorige weekend ons een beetje dwars, er waren doordeweeks overstromingen geweest, en wegen waren afgesloten voor een paar uur, echter klaarde het op in het weekend, een goed idee om een catamaran trip te organiseren naar een prachtig eiland, samen met 30 studenten uit noord oost zuid west hebben we afgelopen zaterdag een catamaran trip gemaakt, lekker drinken ouwehoeren en relaxen! Gelukkig was de zee veel kalmer dan de vorige keer dat ik op een catamaran stapte. Alleen als je tot laat in de nachtclub staat de vorige nacht is het niet echt bevorderlijk om op een catamaran te stappen. Gelukkig heb ik mijn clean sheet behouden! En heb ik een mooie zaterdag gehad.

Dit weekend: Gaan we naar het oosten waar we ook blijven pitten in een bungalow. We gaan daar wat snorkelen, barbecueën op het strand, vissen en heeeel misschien drinken we een klein biertje. Het is trouwens het Google waard, u typt ile Cerfe, Mauritius in op Google, daar vind je de plaats van bestemming voor deze zondag.
Een heerlijk vooruitzicht dus!

Ondertussen is helaas Dominique weer vertrokken en zijn er 2 nieuwe studenten in het huis, een Nederlander en een Duits vrouwtje.

Owja! Ik ga volg ook nog een stage, alles verloopt prima! Ik ben nu bezig met een procesverbetering van alle appartementen,penthouses en villas. Prima werk dus.

De volgende keer zal ik wat verder ingaan op de cultuur en dergelijke.
Maar voor mij is het nu weekend! Ik ga naar het strand, prettig weekend *plop*

Owja bijna vergeten, een prettige kerst en een fijne jaarwisseling gewenst.

Thanks for reading,

See you next year,

Ben





  • 06 December 2013 - 13:49

    Jeff:

    Luie donder:p

  • 06 December 2013 - 14:04

    Reinder:

    Hier is het ook heel mooi, veel wind regen natte sneeuw en hagel...

  • 07 December 2013 - 19:54

    Frans En Janke:

    Wij hebben het gelezen, je moet toch wel bere sterk zijn en een enorm doorzettings vermogen hebben om dit tot een goed einde te brengen.
    Zet em op Ben je bent er bijna !!!!

  • 17 December 2013 - 20:10

    Je Zus :

    De nederlandse pinda
    Jaloers maar trots
    kus je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Mauritius

Mauritius

.

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

Last resort

06 December 2013

Readers Discretion Advised

15 Oktober 2013

Part 2

12 September 2013

Mauritius eerste week
Ben

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 6161

Voorgaande reizen:

05 September 2013 - 06 Februari 2014

Mauritius

Landen bezocht: